Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2010

ΟΔΗΓΟΣ:ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΕΩΣ 100% ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΓΙΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΘΕΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Πρόγραμμα(ΟΑΕΔ) επιχορήγησης 200.000 θέσεων πλήρους απασχόλησης με επιδότηση
των εργοδοτικών εισφορών, για τη διατήρηση τουλάχιστον 400.000 θέσεων
εργασίας, σε επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες του ιδιωτικού τομέα. Οι
αιτήσεις αρχισαν απο 21/10/2010(www. oaed.gr).

To πρόγραμμα αφορά στην επιχορήγηση 200.000 θέσεων πλήρους απασχόλησης με
επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών, για τη διατήρηση τουλάχιστον 400.000
θέσεων εργασίας, σε επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες του ιδιωτικού τομέα. Η
προθεσμία υποβολής αιτήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο
πρόγραμμα θα αρχίσει στις 21-10-2010 σύμφωνα με την με αριθμ. Β
138138/21-10-2010 απόφαση του Διοικητή του Οργανισμού.

Σκοπός του προγράμματος είναι η επιχορήγηση 200.000 θέσεων πλήρους
απασχόλησης, σε επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες του ιδιωτικού τομέα, με
την επιχορήγηση του μη μισθολογικού κόστους που αντιστοιχεί στις μηνιαίες
εργοδοτικές εισφορές, ως κίνητρο για τη διατήρηση τουλάχιστον 400.000 θέσεων
εργασίας για χρονικό διάστημα δεκαοκτώ (18) μηνών, με έμφαση στις ειδικές
ομάδες εργαζομένων, οι οποίες αναλύονται ως εξής:

· Άτομα με αναπηρία

· Εργαζόμενοι ηλικίας 50 ετών και άνω

Οι ενταγμένες επιχειρήσεις θα επιχορηγηθούν για το 50% των εργαζομένων που
απασχολούν κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης τους και ειδικότερα για
έναν (1) έως και ογδόντα (80) εργαζόμενους κατ' ανώτατο όριο, με την
προϋπόθεση να διατηρήσουν, ίσο αριθμό τουλάχιστον μη επιχορηγούμενων
εργαζομένων με τον αριθμό των επιχορηγουμένων καθ' όλη τη διάρκεια του
προγράμματος.

1. Πλαίσιο ένταξης - χρηματοδότηση

1. Οι ενισχύσεις που προβλέπονται στην παρούσα ΚΥΑ χορηγούνται βάσει του
εγκεκριμένου καθεστώτος ν. 304/2009 στο πλαίσιο της Ανακοίνωσης της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Προσωρινό κοινοτικό πλαίσιο για τη λήψη μέτρων
κρατικής ενίσχυσης με σκοπό να στηριχθεί η πρόσβαση στη χρηματοδότηση κατά
τη διάρκεια της τρέχουσας χρηματοπιστωτικής και οικονομικής κρίσης»
(2009/C83/01).

Βάσει του ως άνω καθεστώτος, μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα επιχειρήσεις
έως τις 31-12-2010.

2. Η ενίσχυση που θα λάβει μια επιχείρηση βάσει της παρούσας, αθροιζόμενη με
οποιαδήποτε άλλη ενίσχυση ήσσονος σημασίας έχει λάβει ή θα λάβει η
επιχείρηση βάσει της ως άνω Ανακοίνωσης ή βάσει του Κανονισμού (ΕΚ) της
Επιτροπής για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (de minimis) αριθμ. 1998/2006
κατά την περίοδο 01.01.2008 έως 31.12.2010, δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό
των 500.000 ευρώ. Ως ημερομηνία λήψης της ενίσχυσης νοείται η ημερομηνία της
εγκριτικής απόφασης.

Επισημαίνεται ότι στον ως άνω έλεγχο της σώρευσης αθροίζονται και οι
ενισχύσεις ήσσονες σημασίας που έχουν λάβει οι συνδεδεμένες με την αιτούσα
επιχειρήσεις.

Συνδεδεμένες επιχειρήσεις είναι οι επιχειρήσεις που διατηρούν μεταξύ τους
μια από τις παρακάτω σχέσεις:

α) μια επιχείρηση κατέχει την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή
των εταίρων άλλης επιχείρησης

β) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να διορίζει ή να παύει την πλειοψηφία των
μελών του διοικητικού, διαχειριστικού ή εποπτικού οργάνου του καταστατικού
της τελευταίας

γ) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να ασκήσει κυριαρχική επιρροή σε άλλη
επιχείρηση βάσει σύμβασης που έχει συνάψει με αυτήν ή δυνάμει ρήτρας του
καταστατικού της αυτής της τελευταίας

δ) μια επιχείρηση που είναι μέτοχος ή εταίρος άλλης επιχείρησης ελέγχει μόνη
της, βάσει συμφωνίας που έχει συνάψει με άλλους μετόχους ή εταίρους της εν
λόγω επιχείρησης, την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των
εταίρων αυτής της επιχείρησης.

Οι επιχειρήσεις που διατηρούν μια από τις εν λόγω σχέσεις μέσω ενός φυσικού
προσώπου ή ομάδας φυσικών προσώπων, οι οποίοι κατέχουν ποσοστό άνω του 20%
και ενεργούν από κοινού θεωρούνται επίσης συνδεδεμένες επιχειρήσεις.

Οι συνδεδεμένες επιχειρήσεις θεωρείται ότι ανήκουν στην ίδια επιχειρηματική
μονάδα, υπό την έννοια που αναφέρεται στην ενοποιημένη Ανακοίνωση της
Επιτροπής περί Δικαιοδοσίας σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 139/2004 του
Συμβουλίου για τον έλεγχο των συγκεντρώσεων μεταξύ επιχειρήσεων.

2. Ρόλος του ΟΑΕΔ

Σύμφωνα με τον Ν. 2956/2001 (ΦΕΚ Α΄258), μεταξύ των σκοπών του ΟΑΕΔ είναι η
ενίσχυση και διευκόλυνση της ένταξης και διατήρησης του ανθρώπινου δυναμικού
της χώρας στην αγορά εργασίας

Σύμφωνα με τη παρ. 3 του άρθρου 18 του Ν. 3833/2010 (ΦΕΚ 40/Α/15-03-2010) ο
ΟΑΕΔ μπορεί να επιδοτεί μέχρι και το εκατό τοις εκατό (100%) των
ασφαλιστικών εισφορών (εργοδοτών και εργαζομένων) για τη διατήρηση θέσεων σε
επιχειρήσεις ή εργοδότες, βάσει προγραμμάτων απασχόλησης ανέργων που
καταρτίζονται με αποφάσεις του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης
μετά από γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΑΕΔ.

3. Δικαιούχοι, ωφελούμενοι και προϋποθέσεις συμμετοχής

Α. Δικαιούχοι

Για να υπαχθεί μια επιχείρηση στο πρόγραμμα, δεν θα πρέπει να έχει προβεί,
κατά τη διάρκεια του τριμήνου πριν την αίτηση υπαγωγής στο πρόγραμμα, σε
μείωση προσωπικού.

Ως μείωση προσωπικού θεωρείται η καταγγελία της σύμβασης εργασίας, όπως
επίσης και η εθελουσία έξοδος που γίνεται με πρωτοβουλία του εργοδότη, μέσω
προγραμμάτων παροχής οικονομικών κυρίως κινήτρων εθελούσιας εξόδου. Σε αυτές
τις περιπτώσεις, η επιχείρηση θα πρέπει να έχει προβεί σε αντικατάσταση του
μισθωτού έως την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συμμετοχής στο πρόγραμμα.

Η ανωτέρω προϋπόθεση ισχύει και για επιχειρήσεις που δημιουργήθηκαν μετά από
μεταβίβαση ή αλλαγή νομικής μορφής ή διάλυση και επαναλειτουργία στον ίδιο ή
σε άλλο χώρο με το αυτό αντικείμενο δραστηριότητας.

β) Η επιχείρηση συμμετέχει στο πρόγραμμα για το 50% του προσωπικού που
απασχολούσε κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης της για συμμετοχή στο
πρόγραμμα και από ένα (1) μέχρι ογδόντα (80) άτομα του προσωπικού της κατ'
ανώτατο όριο, με την προϋπόθεση να διατηρήσει ίσο τουλάχιστον αριθμό μη
επιχορηγούμενων εργαζομένων με τον αριθμό των επιχορηγουμένων, λαμβάνοντας
υπόψη τις υποχρεώσεις και δεσμεύσεις της παρ.7, καθ' όλη τη διάρκεια του
προγράμματος, ήτοι για δεκαοκτώ (18) μήνες. Στην περίπτωση που προκύπτει
δεκαδικός αριθμός, η στρογγυλοποίηση θα ανάγεται στον αμέσως επόμενο ακέραιο
αριθμό.

γ) Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες
του ιδιωτικού τομέα, ως εξής:

i. το 50% των επιχορηγούμενων θέσεων, ήτοι 100.000, θα καλυφθούν από τις
πολύ μικρές επιχειρήσεις που απασχολούν από 2-9 άτομα, κατά την ημερομηνία
εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ένταξη στο πρόγραμμα,

ii. το 30% των επιχορηγούμενων θέσεων, ήτοι 60.000, θα καλυφθούν από τις
μικρές επιχειρήσεις που απασχολούν από 10-49 άτομα, κατά την ημερομηνία
εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ένταξη στο πρόγραμμα, και

iii. το 20% των επιχορηγούμενων θέσεων, ήτοι 40.000, θα καλυφθούν από τις
επιχειρήσεις που απασχολούν από 50 άτομα και άνω, κατά την ημερομηνία
εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ένταξη στο πρόγραμμα.

Δεν υπάγονται:

--- Όλες οι επιχειρήσεις που διέπονται, όσον αφορά στην πρόσληψη του
προσωπικού τους, από τις διατάξεις του Ν. 2190/94 (ΦΕΚ 28/Α/03.03.1994) και
του Ν. 3812 (ΦΕΚ 234/Α/28.12.2009).

-- Τα νυχτερινά κέντρα

--- Οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών καθαριότητας και φύλαξης.

--- Οι εποχικές επιχειρήσεις για το εποχικό προσωπικό τους.

-- Οι έμμεσοι εργοδότες

-- Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της αλιείας, της
υδατοκαλλιέργειας και του άνθρακα, στην πρωτογενή παραγωγή γεωργικών
προϊόντων, οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με την μεταπώληση σε μεταπράτες ή
εμπόρους και η επιχορήγηση μετακυλύει στους παραγωγούς.

--- Οι επιχειρήσεις για τους εργαζόμενους τους που απασχολούνται από την 22η
ώρα βραδινή (έναρξη ωραρίου) έως και την 6η πρωϊνή (λήξη ωραρίου).

--Ατομικές επιχειρήσεις για άτομα που είναι σύζυγοι ή συνδέονται με α'
βαθμού συγγένεια εξ αίματος ή εξ αγχιστείας με τον επιχειρηματία.

--Οι Ο.Ε., Ε.Ε., Α.Ε., και Ε.Π.Ε. για τους ομόρρυθμους εταίρους στις Ο.Ε.
και Ε.Ε., για τα μέλη του Δ.Σ. στις Α.Ε., για τους εταίρους στις Ε.Π.Ε.,
καθώς και οι σύζυγοι και οι συγγενείς α' βαθμού εξ αίματος ή εξ αγχιστείας
αυτών.

--Οι συνεταιρισμοί για τα μέλη τους.

--Όταν το αντικείμενο εργασιών μίας επιχείρησης είναι σύνθετο και το ένα από
τα αντικείμενα εξαιρείται του προγράμματος.

--επιχειρήσεις εις βάρος των οποίων εκκρεμεί ανάκτηση προηγούμενων κρατικών
ενισχύσεων

--Οι επιχειρήσεις που ήταν προβληματικές την 1-8-2008.

i. Μια μικρομεσαία επιχείρηση (ΜΜΕ) Ο ορισμός της ΜΜΕ αναφέρεται στο
παράρτημα Ι του Καν. 800/2008 της ΕΕ (ΕΕ L214 της 9.8.2008, σελ.3).
θεωρείται προβληματική επιχείρηση όταν πληροί τους ακόλουθους όρους:

α) αν πρόκειται για εταιρεία περιορισμένης ευθύνης, εφόσον έχει απωλεσθεί
πάνω από το μισό του εγγεγραμμένου της κεφαλαίου και άνω του ενός τετάρτου
του κεφαλαίου αυτού έχει απωλεσθεί κατά τη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων
μηνών, ή

β) αν πρόκειται για εταιρεία στην οποία τουλάχιστον ορισμένα μέλη έχουν
απεριόριστη ευθύνη για τα χρέη της εταιρείας, εφόσον έχει απωλεσθεί πάνω από
το μισό του κεφαλαίου της, όπως εμφανίζεται στους λογαριασμούς της
εταιρείας, και πάνω από το ένα τέταρτο αυτού του κεφαλαίου έχει απωλεσθεί
κατά τη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων μηνών, ή

γ) ανεξάρτητα από τη μορφή της εταιρείας, εφόσον η σχετική επιχείρηση πληροί
τις προϋποθέσεις της εγχώριας νομοθεσίας ώστε να υπαχθεί σε συλλογική
πτωχευτική διαδικασία.

Οι ΜΜΕ που έχουν συσταθεί από χρόνο μικρότερο της τριετίας δεν θεωρούνται,
για τους σκοπούς του παρόντος κανονισμού, ότι είναι προβληματικές αναφορικά
με το εν λόγω διάστημα, εκτός εάν πληρούν τις προϋποθέσεις που αναφέρονται
στο στοιχείο (γ) της παρούσας παραγράφου.

ii. Μια μεγάλη επιχείρηση θεωρείται προβληματική στις ακόλουθες περιπτώσεις:

α) εάν πρόκειται για εταιρεία περιορισμένης ευθύνης, εφόσον έχει απωλεσθεί
πάνω από το μισό του εγγεγραμμένου της κεφαλαίου και άνω του ενός τετάρτου
του κεφαλαίου αυτού έχει απωλεσθεί κατά τη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων
μηνών, ή·

β) εάν πρόκειται για εταιρεία στην οποία τουλάχιστον ορισμένα μέλη έχουν
απεριόριστη ευθύνη για τα χρέη της εταιρείας, εφόσον έχει απωλεσθεί πάνω από
το μισό του κεφαλαίου της, όπως εμφανίζεται στους λογαριασμούς της
εταιρείας, και πάνω από το ένα τέταρτο του κεφαλαίου αυτού έχει απωλεσθεί
κατά τη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων μηνών, ή·

γ) ανεξάρτητα από τη μορφή της εταιρείας, εφόσον πληροί τις προϋποθέσεις του
εθνικού δικαίου που τη διέπει όσον αφορά την υπαγωγή της σε συλλογική
πτωχευτική διαδικασία.

Ακόμα και στην περίπτωση που δεν συντρέχει καμία από τις περιστάσεις που
αναφέρονται παραπάνω, μια εταιρεία μπορεί να συνεχίσει να θεωρείται
προβληματική, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν οι συνήθεις ενδείξεις μιας
προβληματικής επιχείρησης όπως αύξηση των ζημιών, μείωση του κύκλου
εργασιών, διόγκωση των αποθεμάτων, πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα,
φθίνουσα ταμειακή ροή, αυξανόμενη δανειοληψία, αύξηση των οικονομικών
επιβαρύνσεων καθώς και εξασθένιση ή εξαφάνιση της αξίας του καθαρού
ενεργητικού. Στις σοβαρότερες περιπτώσεις, η επιχείρηση μπορεί να έχει ήδη
κηρυχθεί σε πτώχευση ή να αποτελεί αντικείμενο συλλογικής πτωχευτικής
διαδικασίας σύμφωνα με τις διατάξεις του εθνικού δικαίου που τη διέπει.

ii. Μια μεγάλη επιχείρηση θεωρείται προβληματική στις ακόλουθες περιπτώσεις:

α) εάν πρόκειται για εταιρεία περιορισμένης ευθύνης, εφόσον έχει απωλεσθεί
πάνω από το μισό του εγγεγραμμένου της κεφαλαίου και άνω του ενός τετάρτου
του κεφαλαίου αυτού έχει απωλεσθεί κατά τη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων
μηνών, ή·

β) εάν πρόκειται για εταιρεία στην οποία τουλάχιστον ορισμένα μέλη έχουν
απεριόριστη ευθύνη για τα χρέη της εταιρείας, εφόσον έχει απωλεσθεί πάνω από
το μισό του κεφαλαίου της, όπως εμφανίζεται στους λογαριασμούς της
εταιρείας, και πάνω από το ένα τέταρτο του κεφαλαίου αυτού έχει απωλεσθεί
κατά τη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων μηνών, ή·

γ) ανεξάρτητα από τη μορφή της εταιρείας, εφόσον πληροί τις προϋποθέσεις του
εθνικού δικαίου που τη διέπει όσον αφορά την υπαγωγή της σε συλλογική
πτωχευτική διαδικασία.

Ακόμα και στην περίπτωση που δεν συντρέχει καμία από τις περιστάσεις που
αναφέρονται παραπάνω, μια εταιρεία μπορεί να συνεχίσει να θεωρείται
προβληματική, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν οι συνήθεις ενδείξεις μιας
προβληματικής επιχείρησης όπως αύξηση των ζημιών, μείωση του κύκλου
εργασιών, διόγκωση των αποθεμάτων, πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα,
φθίνουσα ταμειακή ροή, αυξανόμενη δανειοληψία, αύξηση των οικονομικών
επιβαρύνσεων καθώς και εξασθένιση ή εξαφάνιση της αξίας του καθαρού
ενεργητικού. Στις σοβαρότερες περιπτώσεις, η επιχείρηση μπορεί να έχει ήδη
κηρυχθεί σε πτώχευση ή να αποτελεί αντικείμενο συλλογικής πτωχευτικής
διαδικασίας σύμφωνα με τις διατάξεις του εθνικού δικαίου που τη διέπει.

Β. Ωφελούμενοι

Ωφελούμενοι του προγράμματος, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης της
επιχείρησης, είναι εργαζόμενοι, με έμφαση στις ειδικές ομάδες οι οποίες
αναλύονται ως εξής:

· εργαζόμενοι ηλικίας 50 ετών και άνω (οι οποίοι έχουν συμπληρώσει το 49ο
έτος της ηλικίας τους, δηλαδή να διανύουν το 50ο έτος) και

· εργαζόμενοι με αναπηρίες.

Οι ωφελούμενοι εργαζόμενοι πρέπει:

-- να ανήκουν στο μόνιμο προσωπικό και οι οποίοι συνεχίζουν να εργάζονται
στις επιχειρήσεις με καθεστώς πλήρους απασχόλησης αορίστου χρόνου για
χρονικό διάστημα δεκαοκτώ (18) μηνών.

--να εργάζονται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου υπό την προϋπόθεση της
επέκτασης της σύμβασης τους μέχρι τη λήξη του προγράμματος.

Τα ωφελούμενα άτομα θα πρέπει να είναι Έλληνες πολίτες ή πολίτες κράτους
μέλους της Ε.Ε. ή να είναι ομογενείς που έχουν δικαίωμα διαμονής και
απασχόλησης στην χώρα μας καθώς και υπήκοοι τρίτων χωρών που έχουν δικαίωμα
διαμονής και απασχόλησης στην χώρα μας.

Εξαιρέσεις

i. Στο πρόγραμμα δεν εντάσσονται για επιχορήγηση:

-Οι εργαζόμενοι, οι οποίοι απασχολούνται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου και
δεν επεκτείνεται η σύμβασή τους

-Οι εργαζόμενοι, οι οποίοι απασχολούνται με καθεστώς μερικής απασχόλησης και
δεν μετατρέπεται σε καθεστώς πλήρους απασχόλησης

-Οι εργαζόμενοι οι οποίοι παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε έμμεσο εργοδότη

-Οι εργαζόμενοι, οι οποίοι είναι ενταγμένοι σε άλλο πρόγραμμα απασχόλησης
(ΝΘΕ) του ΟΑΕΔ ή σε προγράμματα επιδότησης του μισθολογικού και μη
μισθολογικού κόστους ή μέρους αυτού

-Οι εργαζόμενοι που προσελήφθηκαν για την κάλυψη συμβατικών υποχρεώσεων της
επιχείρησης όπως της δημιουργίας θέσεων εργασίας από επενδυτικά σχέδια που
εντάσσονται σε άλλο καθεστώς ενίσχυσης.

Η ανωτέρω διάταξη δεν ισχύει στην περίπτωση που οι επιχειρήσεις έχουν λάβει
κρατικές ή κοινοτικές ενισχύσεις, και οι μισθολογικές δαπάνες (άμεσο ή
έμμεσο μισθολογικό κόστος) των εργαζομένων που απασχολούνται δεν
συμπεριλαμβάνονται στις κατηγορίες των επιλέξιμων δαπανών.

-Οι πρακτικά ασκούμενοι π.χ. των Α.Τ.Ε.Ι. και των Σχολών Τουριστικών
Επαγγελμάτων.

-Άτομα που τοποθετούνται αναγκαστικά με τις διατάξεις του Ν. 2643/98.

-Οι εργαζόμενοι που δεν υπάγονται στην κύρια ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.

ii. Οι ανωτέρω κατηγορίες δεν προσμετρούνται και στον αριθμό του προσωπικού
βάσει του οποίου θα υπολογιστεί ο τελικός αριθμός των επιχορηγούμενων
εργαζομένων, πλην των μερικά απασχολούμενων του εδ. β της παρ.7i.

4. Διαδικασία υπαγωγής δικαιούχων

i. Μετά την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος οι επιχειρήσεις που επιθυμούν
να ενταχθούν στο πρόγραμμα, εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις, υποβάλλουν
ηλεκτρονικά αίτηση υπαγωγής η οποία είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του
Οργανισμού (www. oaed.gr) και την αποστέλλουν μέσω του συστήματος
ηλεκτρονικών αιτήσεων (http: //ait. oaed. gr/) στο ΚΠΑ ή ΚΠΑ2, που βρίσκεται
στην αρμοδιότητα του οποίου υπάγεται η έδρα της επιχείρησης επιλέγοντας από
τη σχετική στήλη.

Επιπλέον, οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις οφείλουν να υποβάλλουν υπεύθυνη
δήλωση βάσει του προτύπου που είναι αναρτημένο στην ως άνω ιστοσελίδα:

i) σχετικά με τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (de minimis) ή οι ενισχύσεις
βάσει του Προσωρινού Πλαισίου που τυχόν έχει λάβει η επιχείρηση από 1-1-2008
έως 31-12-2010 (καθώς και οι τυχόν συνδεδεμένες με αυτήν επιχειρήσεις)
σύμφωνα με το πρότυπο που είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ,

ii) ότι η επιχείρηση δεν ήταν προβληματική, όπως ορίζεται στο τελευταίο
εδάφιο της παρ.3.Α

iii) ότι δεν εκκρεμεί εις βάρος της επιχείρησης ανάκτηση παλαιάς κρατικής
ενίσχυσης και

iv) ότι η επιχείρηση λειτουργεί

στην ίδια δήλωση θα βεβαιώνεται ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού,
κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης για υπαγωγή στο πρόγραμμα και θα
δηλώνει ότι έλαβε γνώση των όρων του προγράμματος, τους οποίους αποδέχεται
και πληροί.

ii. Εάν η επιχείρηση διατηρεί υποκαταστήματα, και επιθυμεί να ενταχθεί στο
πρόγραμμα και για τα υποκαταστήματα, τότε θα υποβάλλει την αίτηση, όπως
αναφέρεται στo εδ. 1 της παρ.4, στην Υπηρεσία στην αρμοδιότητα της οποίας
υπάγεται η έδρα της επιχείρησης.

iii. Η υποβολή των αιτήσεων μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω του ΚΠΑ ή ΚΠΑ 2
στην περίπτωση που η επιχείρηση δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο.

iv. Μετά την αποδοχή της ηλεκτρονικής αίτησης από το σύστημα υποβολής των
ηλεκτρονικών αιτήσεων του Οργανισμού, για την οποία ενημερώνεται ηλεκτρονικά
ο δικαιούχος, οφείλει εντός πέντε (5) ημερών να προσκομίσει στην Υπηρεσία
(ΚΠΑ ή ΚΠΑ 2) αντίγραφο της ανωτέρω αίτησης καθώς και της υπεύθυνης δήλωσης
συμπληρωμένης σε όλα τα πεδία, με την υπογραφή του νόμιμου εκπρόσωπου και τη
σφραγίδα της επιχείρησης. Ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας ταυτόχρονα με την
παραλαβή των ανωτέρω θα προβαίνει στην έκδοση της εγκριτικής ή απορριπτικής
απόφασης. Η εγκριτική απόφαση θα κοινοποιείται άμεσα στον δικαιούχο, στο
υποκατάστημα του ΙΚΑ που ανήκει η έδρα της επιχείρησης καθώς επίσης και στην
Υπηρεσία (ΚΠΑ ή ΚΠΑ2) στην αρμοδιότητα της οποίας υπάγεται το προσωπικό του
υποκαταστήματος για το οποίο επιθυμεί η επιχείρηση να επιχορηγηθεί.

Σε οριακές περιπτώσεις που το ποσό της επιχορήγησης για τις αιτηθείσες
θέσεις μαζί με τις τυχόν κρατικές ή κοινοτικές ενισχύσεις που έχει λάβει η
επιχείρηση, προσεγγίζουν το ανώτατο προβλεπόμενο ποσό ενίσχυσης, και για την
τήρηση των οριζόμενων στο δεύτερο εδάφιο της παρ.1, η επιχείρηση θα
προσκομίζει ονομαστική κατάσταση μισθοδοσίας με τις μηνιαίες ακαθάριστες
αποδοχές των εργαζομένων, τον κλάδο της ασφαλιστικής κάλυψης (μεικτή, ΒΑΕ,
επαγγελματικός κίνδυνος), καθώς και τα ποσοστά ασφαλιστικής κάλυψης,
προκειμένου να ελεγχθεί η δυνατότητα υπαγωγής.

5. Ποσό και διάρκεια επιχορήγησης

A. Ποσό επιχορήγησης

α. Ως ποσό επιχορήγησης ορίζεται το ποσό που αντιστοιχεί στις μηνιαίες
εργοδοτικές εισφορές, για όλους τους κλάδους κύριας ασφάλισης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
(μεικτή, ΒΑΕ και Επαγγελματικός Κίνδυνος) και της επικουρικής ασφάλισης του
ΕΤΕΑΜ, καθώς και στις μηνιαίες εργοδοτικές εισφορές, εκείνων που το ΙΚΑ
εισπράττει ή συνεισπράττει υπέρ Φορέων και Κλάδων Κοινωνικής Ασφάλισης.

Για τους εργαζόμενους, που αντί του ΕΤΕΑΜ, ασφαλίζονται σε άλλα Επικουρικά
Ταμεία, ως ποσό επιχορήγησης ορίζεται το ποσό που αντιστοιχεί στο ύψος των
αντίστοιχων μηνιαίων εργοδοτικών εισφορών, για όλους του κλάδους κύριας
ασφάλισης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και στις μηνιαίες εργοδοτικές εισφορές των
αντίστοιχων Επικουρικών Ταμείων, καθώς και των εργοδοτικών εισφορών, εκείνων
που το ΙΚΑ εισπράττει ή συνεισπράττει υπέρ Φορέων και Κλάδων Κοινωνικής
Ασφάλισης.

Επίσης, ως ποσό επιχορήγησης ορίζεται επιπλέον το ποσό που αντιστοιχεί στις
εργοδοτικές εισφορές, των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα και των επιδομάτων
αδείας, για τους μήνες που αυτά καταβάλλονται.

Το ποσό επιχορήγησης αποδίδεται μέσω της χρέωσης του αλληλόχρεου λογαριασμού
ΙΚΑ-ΟΑΕΔ και της αντίστοιχης πίστωσης του λογαριασμού του εργοδότη, σε
ποσοστό:

i. εκατό τοις εκατό (100%) για τα άτομα με αναπηρία. Ως βάση για τον
ποσοστιαίο υπολογισμό του ανωτέρω ποσού επιχορήγησης λαμβάνονται οι
πραγματικές μηνιαίες ακαθάριστες αποδοχές των εργαζομένων/ επιχορηγουμένων
που αντιστοιχούν μέχρι του ύψους των δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ.

ii. εκατό τοις εκατό (100%) για εργαζόμενους ηλικίας 50 ετών και άνω. Ως
βάση για τον ποσοστιαίο υπολογισμό του ανωτέρω ποσού επιχορήγησης
λαμβάνονται οι πραγματικές μηνιαίες ακαθάριστες αποδοχές των εργαζομένων/
επιχορηγουμένων που αντιστοιχούν μέχρι του ύψους των χιλίων οκτακοσίων
(1.800) ευρώ.

iii. εκατό τοις εκατό (100%) για τους κοινούς εργαζόμενους. Ως βάση για τον
ποσοστιαίο υπολογισμό του ανωτέρω ποσού επιχορήγησης λαμβάνονται οι
πραγματικές μηνιαίες ακαθάριστες αποδοχές των εργαζομένων/ επιχορηγουμένων
που αντιστοιχούν μέχρι του ύψους των χιλίων τριακοσίων (1.300) ευρώ.

Οι αξιώσεις των εργοδοτών για τα παραπάνω ποσά της επιχορήγησης που δεν
ικανοποιούνται μέσω του αλληλόχρεου θα καταβάλλονται απευθείας στην
επιχείρηση.

β. Σε κάθε περίπτωση, το ποσό της επιχορήγησης υπόκειται στον περιορισμό που
προβλέπεται στο δεύτερο εδάφιο της παρ.1.

?

B. Διάρκεια επιχορήγησης

Η διάρκεια του συνολικού προγράμματος ανέρχεται στους δεκαοκτώ (18) μήνες,
εκ των οποίων οι δώδεκα (12) μήνες αφορούν σε επιχορήγηση και οι υπόλοιποι
έξι (6) μήνες σε δέσμευση, σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ.7.

6. Διαδικασία καταβολής επιχορήγησης

A. Υποβολή αίτησης

Εντός των πρώτων τριάντα (30) ημερών, που ακολουθούν τη λήξη της προθεσμίας
υποβολής της Α.Π.Δ. του κάθε τριμήνου, η επιχείρηση υποβάλλει την αίτηση με
τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την καταβολή της επιχορήγησης όπως
αναφέρονται παρακάτω, καθώς και ονομαστική κατάσταση προσωπικού για το οποίο
επιθυμεί να επιχορηγηθεί (χωριστά για έδρα και τυχόν υποκαταστήματα).

Οι ενταγμένες επιχειρήσεις οι οποίες έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα για τα
υποκαταστήματα, υποβάλλουν την αίτηση για καταβολή της επιχορήγησης για τα
υποκαταστήματα στην Υπηρεσία (ΚΠΑ ή ΚΠΑ2) στην αρμοδιότητα της οποίας ανήκει
η έδρα της επιχείρησης. Σε αυτήν την περίπτωση η Υπηρεσία (ΚΠΑ ή ΚΠΑ2) που
δέχεται την αίτηση για καταβολή της επιχορήγησης στο πρόγραμμα, θα
ενημερώνει άμεσα την Υπηρεσία στην αρμοδιότητα της οποίας ανήκει το
υποκατάστημα, προκειμένου να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες ελέγχου
τήρησης των όρων και προϋποθέσεων του προγράμματος, τα αποτελέσματα των
οποίων θα κοινοποιούνται στην Υπηρεσία που ανήκει η έδρα της επιχείρησης.

B. Δικαιολογητικά

Η αρμόδια Υπηρεσία (ΚΠΑ ή ΚΠΑ2) θα προβαίνει στην, αναφερόμενη στη παρ. 5,
καταβολή της επιχορήγησης αφού ελέγξει τα κάτωθι δικαιολογητικά που η
επιχορηγούμενη επιχείρηση υποβάλλει:

i. Έντυπη κατάσταση η οποία θα περιλαμβάνει:

· το ονοματεπώνυμο των επιχορηγουμένων βάσει του προγράμματος,

· Α.Μ. ΙΚΑ επιχορηγουμένων,

· τη χρονολογία πρόσληψης τους,

· τα ημερομίσθια που πραγματοποιήθηκαν κατά μήνα,

· το συνολικό μηνιαίο ακαθάριστο ποσό που δικαιούται ο εργαζόμενος, το οποίο
δε θα είναι κατώτερο του προβλεπόμενου από τις οικείες Συλλογικές Συμβάσεις
Εργασίες (Σ.Σ.Ε.),

· το ποσό που αντιστοιχεί στις μηνιαίες εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές με
τα αντίστοιχα ποσοστά εισφορών, όπως εμφανίζονται στις ΑΠΔ,

· το μηνιαίο ποσό επιχορήγησης, με το οποίο βαρύνεται ο αλληλόχρεος
λογαριασμός ΙΚΑ-ΟΑΕΔ, σύμφωνα με το πρόγραμμα,

· το μηνιαίο ποσό επιχορήγησης, που καταβάλλεται εκτός του αλληλόχρεου
λογαριασμού ΙΚΑ-ΟΑΕΔ,

· στήλη της υπεύθυνης δήλωσης με τις υπογραφές των επιχορηγουμένων ότι
απασχολήθηκαν και πληρώθηκαν το χρονικό διάστημα για το οποίο ζητείται η
επιχορήγηση

ii. Αναλυτικές περιοδικές δηλώσεις (Α.Π.Δ.), οι οποίες μπορούν να υποβληθούν
και σε ηλεκτρονική μορφή, συνοδευόμενες με υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα
δηλώνεται ότι τα στοιχεία που εμπεριέχονται είναι αληθή.

iii. Παραστατικά καταβολής εισφορών για τα λοιπά επικουρικά ταμεία, εκτός
ΕΤΕΑΜ.

iv. Κατάσταση προσωπικού και ωρών εργασίας θεωρημένη από το Σ.Ε.Π.Ε.

v. Βεβαίωση ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας, όπου απαιτείται.
Σύμφωνα με τις με αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Α/10067/2007 και
ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.1.1/2407/26-01-2009 ΚΥΑ τα παραπάνω δικαιολογητικά αναζητούνται
αυτεπάγγελτα από την αρμόδια για την έκδοση της διοικητικής πράξης Υπηρεσία.

vi. Τιμολόγιο με το ποσό που αντιστοιχεί στο ποσό επιχορήγησης

Γ. Διενέργεια ελέγχων

Ύστερα από την υποβολή της αίτησης για καταβολή της επιχορήγησης,
πραγματοποιείται επιτόπιος έλεγχος, μετά την απόφαση ανάθεσης από την
αρμόδια Διεύθυνση Διοικητικού, σε ελεγκτές προκειμένου να ελεγχθεί αν η
επιχείρηση τηρεί τους όρους και προϋποθέσεις του προγράμματος.

Ειδικότερα στον πρώτο επιτόπιο έλεγχο για την καταβολή της επιχορήγησης, θα
ελέγχονται και τα αναφερόμενα τόσο στην ηλεκτρονική αίτηση όσο και στην
Υπεύθυνη Δήλωση του δεύτερου εδάφιου της παρ.4 (λειτουργία της επιχείρησης,
έλεγχος τριμήνου που προηγείται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης,
απασχόληση του επιχορηγούμενου και δεσμευόμενου προσωπικού, κατάσταση
μισθοδοσίας του προσωπικού, καταστατικό (σε περίπτωση εταιρείας), έναρξη
επιτηδεύματος κλπ). Εφόσον διαπιστωθεί ότι πληρούνται οι όροι και
προϋποθέσεις του προγράμματος, η επιχείρηση οφείλει να προσκομίσει
ονομαστική κατάσταση των εργαζομένων για τους οποίους επιθυμεί να
επιχορηγηθεί (χωριστά για έδρα και τυχόν υποκαταστήματα). Σε περίπτωση που
δεν τηρούνται οι όροι του προγράμματος η Υπηρεσία (ΚΠΑ, ΚΠΑ 2) θα προβαίνει
σε ανάκληση της εγκριτικής απόφασης, η οποία θα κοινοποιείται στο αρμόδιο
Υποκατάστημα του ΙΚΑ. Εάν από τον έλεγχο προκύψει ότι η επιχείρηση
δικαιούται ενίσχυση για λιγότερες θέσεις από αυτές που έχει υπαχθεί, η
Υπηρεσία θα προβεί σε μερική ανάκληση της εγκριτικής απόφασης, η οποία θα
κοινοποιείται στο αρμόδιο Υποκατάστημα του ΙΚΑ.

Οι αναφερόμενοι έλεγχοι μπορούν να διενεργούνται και πριν από την ημερομηνία
υποβολής της αίτησης για καταβολή της επιχορήγησης, κατά την διάρκεια των
τριμήνων, όπως αυτά ορίζονται παρακάτω.

Η επιχείρηση οφείλει να τηρεί κατάσταση του συνολικού προσωπικού
επιχορηγούμενου και δεσμευόμενου, η οποία θα αναζητείται από τους ελεγκτές.

Δ. Καταβολή της επιχορήγησης

Η Υπηρεσία (ΚΠΑ ή ΚΠΑ2) κοινοποιεί την εγκριτική απόφαση για την καταβολή
της επιχορήγησης στο Υποκατάστημα του ΙΚΑ, που ανήκει η έδρα της
επιχείρησης, προκειμένου να αποδοθεί η επιχορήγηση μέσω του αλληλόχρεου
λογαριασμού (ΙΚΑ-ΟΑΕΔ) και ταυτόχρονα υποβάλλει στην αρμόδια Περιφερειακή
Διεύθυνση για ενταλματοποίηση της δαπάνης, την εγκριτική απόφαση με τα
σχετικά δικαιολογητικά.

Το Υποκατάστημα του ΙΚΑ θα κοινοποιεί στο ΚΠΑ ή ΚΠΑ2 χρηματικό κατάλογο,
στον οποίο θα αποτυπώνεται το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών, που
αντιστοιχεί στο ποσό της επιχορήγησης, για την πίστωση του λογαριασμού του
εργοδότη και χρέωση του αλληλόχρεου λογαριασμού (ΙΚΑ -ΟΑΕΔ).

Ως τρίμηνα, για την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος θεωρούνται τα
τρίμηνα για τα οποία υπάρχει υποχρέωση του εργοδότη υποβολής Α.Π.Δ.
(Ιανουάριος έως Μάρτιος, Απρίλιος έως Ιούνιος, Ιούλιος έως Σεπτέμβριος,
Οκτώβριος έως Δεκέμβριος).

7. Χρόνος υποχρεωτικής απασχόλησης - Δεσμεύσεις

i. Οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας
(επιχορηγούμενους εργαζόμενους όπως επίσης και ισάριθμους τουλάχιστον μη
επιχορηγούμενους εργαζόμενους) και το ίδιο καθεστώς απασχόλησης καθ' όλη τη
διάρκεια του συνολικού προγράμματος, που ανέρχεται συνολικά σε δεκαοκτώ (18)
μήνες.

Ως δεσμευόμενο μη επιχορηγούμενο προσωπικό θεωρείται ο συνολικός αριθμός
εργαζομένων της επιχείρησης, όπως ορίζεται στη παρ.3Α.β, οι οποίοι ανήκουν
στο προσωπικό της επιχείρησης και εργάζονται: α) με καθεστώς πλήρους
απασχόλησης αορίστου χρόνου, β) με καθεστώς μερικής απασχόλησης. Σε αυτήν
την περίπτωση, η επιχορηγούμενη θέση εργασίας ισοδυναμεί με δύο άτομα που
εργάζονται με καθεστώς μερικής απασχόλησης και γ) με συμβάσεις ορισμένου
χρόνου. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να γίνει επέκταση της σύμβασης τους
μέχρι την λήξη του προγράμματος. Στο δεσμευόμενο μη επιχορηγούμενο προσωπικό
ανήκουν και τα επιπλέον άτομα για τα οποία δεν μπορεί να επιχορηγηθεί η
επιχείρηση διότι έχει υπερβεί τον ανώτατο αριθμό επιχορηγουμένων θέσεων, και
τα οποία διαθέτουν όμοια χαρακτηριστικά με αυτά των επιχορηγούμενων.

ii. Σε περίπτωση που η επιχείρηση μειώσει το προσωπικό της (επιχορηγούμενο
και δεσμευόμενο) και εφόσον δεν το αντικαταστήσει μέσα σε εξήντα (60) ημέρες
από την ημερομηνία της εμπρόθεσμης κοινοποίησης στην αρμόδια Υπηρεσία, το
πρόγραμμα θα διακόπτεται στο σύνολο του.

Ως μείωση προσωπικού θεωρείται η καταγγελία σύμβασης εργασίας ή η αποχώρηση
για οποιοδήποτε λόγο.

Σε περίπτωση που ο εργοδότης παρά τις προσπάθειες του και την συνεργασία με
την αρμόδια Υπηρεσία, αδυνατεί να αντικαταστήσει το προσωπικό του, και
εφόσον η αδυναμία οφείλεται σε έλλειψη αντίστοιχης ειδικότητας (που θα
διαπιστώνεται από την Υπηρεσία), θα διακόπτεται η επιχορήγηση μόνο για τη
θέση αυτή, ενώ το πρόγραμμα θα συνεχίζεται κανονικά για τις υπόλοιπες
θέσεις.

Η επιχείρηση μπορεί να προβεί σε αντικατάσταση του προσωπικού
(επιχορηγούμενο και δεσμευόμενο) που μείωσε, εντός εξήντα (60) ημερών είτε
α) με άλλον εργαζόμενο που απασχολείται ήδη στην επιχείρηση, με καθεστώς
μερικής απασχόλησης, εφόσον το μετατρέψει σε καθεστώς πλήρους απασχόλησης
είτε β) με άλλον εργαζόμενο που απασχολείται ήδη στην επιχείρηση, με σύμβαση
ορισμένου χρόνου, εφόσον την επεκτείνει μέχρι την λήξη του προγράμματος,
είτε γ) με άνεργο κατόπιν υπόδειξης από το αρμόδιο ΚΠΑ ή ΚΠΑ2.

iii. Κάθε άτομο που υπάγεται στο πρόγραμμα επιχορηγείται από την ημερομηνία
έκδοσης της εγκριτικής απόφασης του Προϊσταμένου του ΚΠΑ ή ΚΠΑ2 της έδρας
της επιχείρησης.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος θα πρέπει να διατηρείται το ίδιο καθεστώς
απασχόλησης των επιχορηγούμενων εργαζόμενων καθώς και του δεσμευόμενου
προσωπικού τους.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος δεν είναι δυνατή η μετατροπή του
καθεστώτος απασχόλησης τόσο των επιχορηγούμενων εργαζομένων όσο και του
δεσμευόμενου μη επιχορηγούμενου προσωπικού από πλήρη απασχόληση σε μερική
απασχόληση.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος πρέπει να υπάρχουν είκοσι (20) τουλάχιστον
ημέρες ασφάλισης κατά μήνα για κάθε μισθωτό επιχορηγούμενο ή δεσμευόμενο.

Η ανωτέρω δεσμεύσεις ισχύουν και για το χρονικό διάστημα από την ημερομηνία
υποβολής της αίτησης μέχρι και την έκδοση της εγκριτικής απόφασης.

8. Επιμήκυνση Προγράμματος

Είναι δυνατή η επιμήκυνση του χρόνου επιχορήγησης κατά τριάντα (30) το πολύ
ημέρες με ισόχρονη δέσμευση της επιχείρησης, για μη απόλυση προσωπικού, σε
περίπτωση: α) δικαιολογημένης ασθένειας εργαζομένου, β) μη λειτουργίας της
επιχείρησης λόγω θερινών διακοπών, γ) άδειας άνευ αποδοχών που χορηγείται
μετά από αίτηση του εργαζομένου. Η επιμήκυνση γίνεται μετά από αίτηση της
επιχείρησης και απόφαση του Προϊσταμένου της κατά τόπον αρμόδιας Υπηρεσίας
του ΟΑΕΔ. Επίσης σε περίπτωση αντικατάστασης μισθωτού μέσα στην προθεσμία
των τριάντα (30) ημερών είναι δυνατή η επιμήκυνση του χρόνου επιχορήγησης
και δέσμευσης του εργοδότη κατά τριάντα (30) ημέρες για κάθε άτομο που
αντικαταστάθηκε, μετά από αίτηση του εργοδότη και απόφαση του αρμόδιου
Προϊσταμένου της Υπηρεσίας Απασχόλησης.

9. Διακοπή επιχορήγησης

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί παράβαση όρου ή όρων ή προϋποθέσεων, μετά από
οποιαδήποτε καταβολή ποσού της επιχορήγησης στην επιχείρηση με απόδοση μέσω
του αλληλόχρεου, θα εφαρμόζονται οι κάτωθι παράγραφοι 4 και 5 του άρθρου 18
του ν. 3833/2010 (ΦΕΚ 40/Α/15-03-2010), για την διακοπή της επιχορήγησης:

«Επιχειρήσεις και εργοδότες που έχουν υπαχθεί στα καταρτιζόμενα κατά τη
διαδικασία αυτού του άρθρου προγράμματα απασχόλησης και παραβαίνουν τις
υποχρεώσεις που απορρέουν από τις διατάξεις των προγραμμάτων απασχόλησης για
την πρόσληψη, τη διατήρηση και τη μη απόλυση του υπόλοιπου προσωπικού και
του προσωπικού που επιδοτείται και γενικά την εφαρμογή του προγράμματος,
υποχρεούνται να καταβάλουν οι ίδιες τις ασφαλιστικές εισφορές (εργοδοτών και
εργαζομένων) που αντιστοιχούν στο υπόλοιπο χρονικό διάστημα του συνολικού
χρόνου απασχόλησης (επιχορηγούμενης και μη) των μισθωτών που καθορίζει το
πρόγραμμα. Στην περίπτωση αυτή, η καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών
(εργοδοτών και εργαζομένων) από τις επιχειρήσεις και εργοδότες που έχουν
παραβεί τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις διατάξεις των προγραμμάτων
γίνεται σύμφωνα με τη νομοθεσία του οικείου ασφαλιστικού φορέα, ενώ το ποσό
της δαπάνης που καταβλήθηκε από τον ΟΑΕΔ αχρεωστήτως για τις ως άνω
ασφαλιστικές εισφορές αποδίδεται από τον οικείο ασφαλιστικό φορέα στον ΟΑΕΔ.

Για το ποσό που θα αποδοθεί στον ΟΑΕΔ στις ανωτέρω περιπτώσεις, αποφασίζει
το διοικητικό συμβούλιο ή τα όργανα που ορίζει ο Υπουργός Εργασίας και
Κοινωνικών Ασφαλίσεων, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 2 περ. δ΄ του
παρόντος άρθρου. Κάθε διαφορά που τυχόν προκύψει μεταξύ του Ο.Α.Ε.Δ. και του
οικείου ασφαλιστικού φορέα ως προς το ύψος του ποσού που πρέπει να αποδοθεί
στον ΟΑΕΔ επιλύεται με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών
Ασφαλίσεων.»

Στην περίπτωση που το ποσό της δαπάνης έχει καταβληθεί από τον ΟΑΕΔ
αχρεωστήτως απευθείας στην επιχείρηση, θα εφαρμόζονται οι διατάξεις του
άρθρου 29 παρ. 7 του ν. 1262/1982 (ΦΕΚ 70/Α'/16.6.1982), όπως ισχύει, για
την απόδοση στον ΟΑΕΔ.

Για το ποσό που θα αποδοθεί στον ΟΑΕΔ, και στις δυο ανωτέρω περιπτώσεις,
αποφασίζει ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Υπηρεσίας, που αποφαίνεται με
αιτιολογημένη απόφασή του για τη διακοπή της επιχορήγησης με επιστροφή του
αχρεωστήτως καταβληθέντος ποσού.

Αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό είναι το αναλογούν ποσό που προκύπτει από τον
υπολογισμό του καταβληθέντος ποσού επί των μηνών που δεν τήρησε η επιχείρηση
τους όρους του προγράμματος δια των μηνών του συνολικού προγράμματος.

10. Παραγραφή αξίωσης

Σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής των δικαιολογητικών για καταβολή της
επιχορήγησης πέραν της προθεσμίας των τριάντα (30) ημερών του μήνα που
ακολουθεί τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της Α.Π.Δ. του κάθε τριμήνου, τότε
η αξίωσή του για το συγκεκριμένο ποσό παραγράφεται χωρίς διακοπή της
επιχορήγησης, με απόφαση του Προϊσταμένου της αρμόδιας Υπηρεσίας Απασχόλησης
του Οργανισμού, εφόσον η επιχείρηση λειτουργεί και εξακολουθούν να τηρούνται
οι όροι και προϋποθέσεις του Προγράμματος. Είναι δυνατή η επιμήκυνση της ως
άνω προθεσμίας κατά τριάντα (30) ημέρες, μετά από απόφαση του Προϊσταμένου
της Υπηρεσίας (ΚΠΑ ή ΚΠΑ2).

11. Επίλυση διαφορών

Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει μεταξύ των ενταγμένων στο συνολικό πρόγραμμα
και των Υπηρεσιών Απασχόλησης του ΟΑΕΔ, θα επιλύεται με απόφαση της Ειδικής
Επιτροπής Ενστάσεων.

Οι ενστάσεις θα υποβάλλονται στη Διοίκηση του ΟΑΕΔ μέσω της Υπηρεσίας στην
οποία έχει κατατεθεί η αίτηση για ένταξη της επιχείρησης στο πρόγραμμα μέσα
σε τριάντα (30) ημέρες από την κοινοποίηση της απόρριψης του αιτήματος από
την Υπηρεσία.

Κάθε διαφορά που τυχόν προκύψει μεταξύ του ΟΑΕΔ και του οικείου ασφαλιστικού
φορέα ως προς το ύψος του ποσού που πρέπει να αποδοθεί στον ΟΑΕΔ επιλύεται
με Απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.

12. Διαδικασία παρακολούθησης & ελέγχου του προγράμματος

Οι έλεγχοι στους δικαιούχους του προγράμματος θα διενεργούνται από
υπαλλήλους του ΟΑΕΔ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ' αριθμ.
2/34255/0022/6-6-2001 ΚΥΑ όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, καθώς και με την με
αριθμό 2854/01-07-2008 Απόφαση του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ, οποιαδήποτε χρονική
στιγμή, προκειμένου να διαπιστωθεί η τήρηση των όρων του προγράμματος. Οι
έλεγχοι πραγματοποιούνται τόσο πριν όσο και μετά την υποβολή της σχετικής
αίτησης για την καταβολή της επιχορήγησης και οπωσδήποτε μέσα στο χρονικό
διάστημα αναφοράς (δωδεκάμηνο διάστημα επιχορήγησης και εξάμηνο διάστημα
δέσμευσης).

Για τους επιτόπιους ελέγχους που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια
υλοποίησης του συνολικού προγράμματος, οι ελεγκτές συντάσσουν σχετικές
εκθέσεις, που αφορούν τους όρους της ένταξης. Αντίγραφο της έκθεσης
παραδίδεται στην επιχείρηση.

Για τον έλεγχο των όρων υλοποίησης και την επίτευξη των στόχων του συνολικού
προγράμματος, ο Ο.Α.Ε.Δ. τηρεί ξεχωριστό φάκελο για κάθε επιχείρηση που
εντάσσεται στο πρόγραμμα. Ο φάκελος αυτός διατηρείται στις Υπηρεσίες
Απασχόλησης του Ο.Α.Ε.Δ. και περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που αφορούν τη
σχέση της επιχείρησης με το συνολικό πρόγραμμα, ξεκινώντας από την αίτηση
και μέχρι τη λήξη του χρόνου διατήρησης του προσωπικού (δικαιολογητικά
υπαγωγής και καταβολής της επιχορήγησης, παραστατικά δαπανών τόσο της
αναδόχου επιχείρησης όσο και της Υπηρεσίας (ΚΠΑ ή ΚΠΑ2) που καταβάλλει την
επιχορήγηση, διοικητικές πράξεις της Υπηρεσίας όπως εγκριτικές αποφάσεις,
αποφάσεις έναντι πιθανών ενστάσεων, εκθέσεις ελέγχων κ.λ.π.)

Προκειμένου να εξασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα των ενεργειών, λαμβάνονται
όλα τα αναγκαία μέτρα για:

· την πιστή τήρηση των Εθνικών και Κοινοτικών κανόνων στα πλαίσια των οποίων
λειτουργεί το πρόγραμμα

· την πρόληψη ή την εξακρίβωση τυχόν παρεμβάσεων, καθώς και στην επιβολή
κυρώσεων

Οι ελεγχόμενες επιχειρήσεις υποχρεούνται:

· Να παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια στους ελεγκτές υπαλλήλους.

· Να τηρούν τα αποδεικτικά στοιχεία και τα έγγραφα που αναφέρονται στην
παρούσα απόφαση για τουλάχιστον 3 χρόνια από την αποπληρωμή του
προγράμματος.

Οι δικαιούχοι χρηματοδοτήσεων που εντάσσονται στα Επιχειρησιακά Προγράμματα
του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς 2007-2013 υποχρεούνται για τα
ακόλουθα:

· να τηρούν τους κανόνες πληροφόρησης και δημοσιότητας των ενεργειών τους
όπως αυτοί καθορίζονται από τον Κανονισμό (ΕΚ) 1828/2006 της Επιτροπής της
8ης Δεκεμβρίου 2006.

· να αποδέχονται όλους τους προβλεπόμενους από το Σύστημα Διαχείρισης και
Ελέγχου επιτόπιους ελέγχους και επιθεωρήσεις από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα
της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την παροχή σε αυτά όλων των
δικαιολογητικών στοιχείων που ζητούνται.

· να τηρούν και να καταθέτουν στοιχεία φυσικού αντικειμένου βάσει του
Παραρτήματος ΧΧΙΙΙ σύμφωνα με τα αναγραφόμενα στον Κανονισμό (ΕΚ) 1828/2006
της Επιτροπής της 8ης Δεκεμβρίου 2006.

· να τηρούν αρχείο των δράσεων δημοσιότητας που υλοποιούν, ως προς το φυσικό
και το οικονομικό τους αντικείμενο

Στα πλαίσια διαφάνειας και ελέγχου της σώρευσης των κρατικών ενισχύσεων που
λαμβάνουν οι δικαιούχοι του προγράμματος, θα δημοσιοποιούνται οι δικαιούχοι
επιχειρήσεις, η ονομασία του έργου και τα ποσά της δημόσιας χρηματοδότησης
που χορηγείται για το έργο σύμφωνα με τα άρθρα 6 και 7 του Κανονισμού (ΕΚ)
1828/2006.

13. Τελικές διατάξεις

1. Η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων για υπαγωγή στο πρόγραμμα,
λήγει αυτόματα μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος αιτήσεων, ύστερα από την
κάλυψη των τελευταίων κατανεμηθεισών θέσεων των αντίστοιχων κατηγοριών, όπως
ορίζονται στo εδ. γ της παρ. 3Α της παρούσας. Μετά την αυτόματη λήξη της
αναφερόμενης προθεσμίας, συνεχίζεται η υποβολή των αιτήσεων για αριθμό
θέσεων που αντιστοιχεί μέχρι το 20% των αρχικά κατανεμηθεισών θέσεων. Στην
περίπτωση αυτή οι θέσεις παραμένουν σε στάδιο αναμονής και ικανοποιούνται με
βάση την ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων, εφόσον δημιουργηθούν κενές θέσεις

2. Το Δ.Σ. του Οργανισμού δύναται με απόφαση του α) να ανακατανείμει τις
θέσεις μεταξύ των κατηγοριών του προγράμματος, όπως αυτές ορίζονται στο εδ.
γ της παρ. 3Α της παρούσας, β) να παρατείνει την προθεσμία υποβολής των
ηλεκτρονικών αιτήσεων για συμμετοχή στο πρόγραμμα και γ) να αναστείλει, να
συνεχίσει και να λήξει την προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων για
τμήμα ή το σύνολο του προγράμματος.

3. Περαιτέρω λεπτομέρειες εφαρμογής του προγράμματος, εξειδικεύονται με
αποφάσεις του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοφιλείς αναρτήσεις